windhoek-tot-windhoek.reismee.nl

Luderitz naar Helmeringhausen

Hallo,

Onze dag begon vandaag heel speciaal. We logeerden in het Kairos Bed & Breakfast. De eigenaren alhier zijn nogal in de Here. Overal hangen spreuken uit de bijbel, helemaal ons ding ! We voelen ons helemaal thuis. Voor het slapen leest Piet nog even lekker een eindje weg in de bijbel. S'ochtends bij het ontbijt bereikte ons verblijf het hoogtepunt. Net voorzien van onze heerlijke ontbijt kroop de gastheer achter de piano en jawel hoor.....een privé optreden bij het ontbijt. Hij zong een prachtig lied van Lionel Richie. Zo is geen van ons ooit nog bezongen bij het ontbijt. De dag kon niet meer stuk

Vandaag een rit van 260 kilometer achter de rug. Het is super mooi weer overdag en de temperatuur loopt op tot een 24 graden. We genieten en zien weer van alles onderweg. Gisteren hebben we ze niet gezien, maar vandaag krijgen we dan toch de wilde paarden van de Namib Woestijn te zien. Ze gedragen zich niet zo wild. Ze lopen rustig een beetje te grazen, wat weten we niet want in onze beleving zien we alleen maar stenen en grind. Ze laten zich gewillig op de foto nemen. Het is een groep hengsten. We rijden verder en komen onderweg wederom struisvogels tegen en ook weer apen, dat blijft leuk. De omgeving uiteraard steeds wisselend. We komen op tijd aan bij ons hotel in Helmeringhausen. Er is niet heel veel te doen, dus we trekken ons zomerkleedje aan en strijken neer naast het zwembad in de zon. Morgen zullen we onze reis vervolgen naar Sesriem, waar we de Sossusvlei en Deadvlei aan zullen doen.

Voor nu weltrusten en tot morgen,

Groeten Arie,Han, Piet en Carolien

tiny en piet

jullie beleven wel een hoop ik vind het heel leuk om het te volgen ik had net in de krant gelezen
dat het er droog is en de graan oogst slecht is .

Nico

Bedankt voor de mooie foto's en prachtige verhalen