windhoek-tot-windhoek.reismee.nl

Reisdag van Sesriem naar Swakopmund

Hallo,

Vandaag hebben we een monsterlijke reisdag gehad. Het was weliswaar maar 350 kilometer, maar door de slechte gravelwegen hebben we van 9:00 uur vanmorgen tot vanmiddag 16:30 gereden. We hebben uiteraard hier en daar rond gekeken, maar door de bank genomen waren het toch echt reisuurtjes. Onderweg zijn we door een Canyon heen gereden, Han vond dat nog wel spannend. Op zo'n gravelweg langs afgronden en dieptes. Maar het ging goed en eigenlijk vonden we het wel een welkome afwisseling, want we hebben vandaag echt, maar dan ook echt door een woestijngebied gereden. Een deel van de Namib Naukluft. Schoonheid op een eigen manier, maar er was niets, geen planten, geen bomen, geen dieren, niks. En dat uren en uren lang........Vanmorgen hebben we nog zebra's, struisvogels, spiesbokken en jawel apen gezien. Maar na de middag was het zand, uitgestrektheid en hobbelige gravelwegen.

We passeren onderweg ook de plaats Walvisbaai. In de aanloop naar Walvisbaai toe zien we wederom flamingo's en verder zien we er alleen maar industrie. Vlak voor Walvisbaai is ook een groot winkelcentrum en we besluiten er een kijkje te gaan nemen. Jemig wat een pracht en praal. Het is mooier als wij kennen van bij ons in de buurt. We zien hier ook geen armoedige huizen. Alles verkeerd in keurige staat. Het een wat mooier als het ander, maar we zien absoluut geen sloppen.

We komen aan bij ons hotel in Swakopmund en zijn er aan toe dat deze dag achter ons ligt. Het was een mooie dag, we hebben weer veel gezien, maar wat een monsterrit door die droogte. We gaan heerlijk eten in een restaurant op een pier. De zee buldert onder ons door. Han houdt er niet zo van, maar binnen horen we de zee niet. We hebben niet gereserveerd, maar hebben geluk. Er is nog een tafeltje voor ons beschikbaar. We bestellen alle vier vis, dat moet goed zijn hier, we zitten immers boven zee . Het is ook heerlijk. Het hotel is naar Westerse maatstaven. We blijven hier twee dagen en gaan dan vermoedelijk toch weer richting de verblijven met enige kneuterigheid. Ook weer leuk. We hopen morgen de zeerobben bij Cape Cross te gaan zien. Voor nu bedje deken.

Groeten vanuit de lakenstraat in Swakopmund

Arie, Han, Piet en Carolien