windhoek-tot-windhoek.reismee.nl

Kalahari en Fish River Canyon

Hallo,

Door de slechte internet verbindingen lopen we iets achter met het blog. Deze blogdag is van 12 juni, maar ik voeg hem meteen samen met 13 juni omdat we in het Canyon Village per persoon beperkt gebruik mogen maken van het internet. De nacht in de Kalahari woestijn was koud, heeeeeeel erg koud. Het was overdag heet in de tent en je raadt het al…. s nachts echt koud. Rond een uur of half 5 werd Carolien wakker en ze kon het niet laten om Piet ook wakker te maken om even de tent uit te gaan om de fantastische sterrenhemel te bewonderen. Daarna moest wel het kacheltje in de tent weer aan omdat het toch wat koud was. We zijn dus woensdagochtend vertrokken vanuit de Kalahari woestijn richting Fish River Canyon. Het is een monsterrit van 460 kilometer. Normaliter niet zo spannend, maar hier in Namibië zijn de wegen niet allemaal van even goede kwaliteit. We hebben vandaag zeker 130 kilometer afgelegd over gravelwegen. Onderweg niets dan droogte, zand en uitgestrekheid. Ongelooflijk, zover als we kunnen kijken hetzelfde kilometers lang. Uiteindelijk zien we een bergplateau aan onze zijkant opdoemen. Langzaam vervanderd het landschap van woestijn naar heuvelachtig. De vegetatie blijft wel wat hetzelfde, maar naarmate we hoger komen verandert het zand in stenen. Onderweg stoppen we nog even voor een lekker bakkie koffie en een warme Apfelstrudel bij Wally en Meisie. Het is een vreemde gewaarwording als wegrestaurant cq kamerverhuur cq kampeerplekverhuur. Een bonte verzameling oude auto’s, oude gereedschappen, verzamelobjecten en gekleurde pannen en spreuken passeer je als je van de auto naar het koffiedeck wandelt. Han voelde zich meteen thuis. Ze is dol op showroomachtige taferelen. Hoe gekker het allemaal is hoe leuker. Een toilet in een oude kleine silo, een wensput, twee plastic krokodillen in een kooi met een bord erbij dat je ze niet mag voederen. Het leukste vonden we het bord met daarop Mr. Right lives here with Mrs Always Right. De koffie was niet top, maar de apfelstrudel was smullen. We komen aan bij ons volgende adres Canyon Village. Het is een aparte beleving. We hebben een huisje midden tussen bergtoppen. Heel bijzonder. Morgen gaan we de Fish River Canyon bezoeken na de Grand Canyon de een na grootste canyon ter wereld. We zijn benieuwd.Vanmorgen na het ontbijt zijn we vertrokken naar de Fish River Canyon, niet zo heel ver hier vandaan, maar ondanks de korte afstand toch wel weer een uur rijden. Heel gek het landschap is vlak en ineens staat daar een plateau met een informatie bord. Als je het plateau beklimt zie je het, de prachtige Canyon. Wat een geweldig, overweldigend natuurfenomeen. Han en Arie hebben de Grand Canyon live gezien en die is beduidend groter, maar ook deze Canyon vinden ze indrukwekkend. We gaan langs alle vieuw punten en maken foto’s .Na ruim 1,5 uur houden we het voor gezien en besluiten we er weer op uit te gaan. We rijden richting de hotsprings, we hebben dan wel geen badkleding mee, maar vinden het leuk om nog even te touren. Bij de hotsprings is een verzamelpunt voor mensen die de Fish River Canyon in wandelen. Er staan heel veel tenten en overal zien we mensen met rugzakken en op dikke wandelschoenen. Voor ons is er niet zo veel te doen, maar de route er heen en dus ook de route er vandaan is prachtig. Het is heuvelachtig met heel veel losse rotsblokken. We zien een vreemde grote vogel langs de kant van de weg, maar als we naderen neemt het dier de vleugels. Op de terugrit ontwaren we voor de auto links een enorme stofwolk, we gokken op een kudde wilde paarden, die komen hier namelijk ook veel voor. Maar tot onze grote verbazing is het een zebra familie die oversteekt. Ongelooflijk dat die hier in dit landschap kunnen overleven. We arriveren rond drie uur bij ons verblijf en bestellen wat friet en een salade. Het zonnetje schijnt heerlijk en we genieten van de warmte. Ook hier koelt het s’nachts hard af.Bij Han en Arie staat de kachel in het huisje heerlijk te loeien ! We zijn qua eten al wel een paar keer flink over de grens gegaan, zo hebben we deze vakantie ons al een tegoed gedaan aan Koedoe en Oryx. Klinkt heel heftig, maar hier is het normaal dat het op de menukaart staat. Geen bedreigde dier soorten, dus we doen gewoon mee en het smaakt ons prima ! Foto s plaatsen is moeilijk er is tekort internetcapaciteit voor het uploaden Groeten Arie, Han, Piet en Carolien

Sandra

Wat een avontuur!

Bert en Miran

Hey kanjers,

Wij gaan morgen de Grand Canyon weer in het echt bekijken, maar als ik de foto’s van jullie zie, is er niets te klagen. Blijven genieten dus!!!