windhoek-tot-windhoek.reismee.nl

Etosha

Hallo,

Vandaag zijn we op tijd vertrokken uit de verouderde en verwaarloosde lodge. Soms is het fijn om weer te vertrekken en in dit geval was dat zeker zo. Na het ontbijt checken we uit en stappen in de auto. We hebben voor vertrek al een kaart uitgeprint van het park en kunnen gemakkelijk zien waar de waterholes zijn. In deze extreme droogte zullen we daar toch dieren aan moeten treffen. We hebben het al snel alle vier naar onze zin. Beestjes zoeken en kijken vinden we alle vier leuk. Dus de stemming zit er in. Han gruwelt nog even na van de poncho affaire en we lachen erom dat we zoveel kou voor zoveel geld hebben geleden, met zo weinig dieren resultaat. We zien onderweg weer zebra 's, springbokken, gemsbokken, gazelles en struisvogels. Maar als we eerlijk zijn wensen we meer en groter................................... We rijden een weg in die Rhino Drive heet. We zien overal grote olifanten uitwerpselen, maar verder niets. De waterholes die we bezoeken, niets. Het lijkt erop dat ons geluk even op is. We besluiten in het midden van het park even wat eten te kopen bij een grote Lodge die daar staat en het waterhole aldaar te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan en we eindigen heerlijk in de zon op een bankje voor de Waterhole. Er komen wat zebra s het bos uit, wat springbokjes en diverse vogels. We zitten heerlijk en een grondeekhoorn vermaakt ons met het opeten van een appelklokhuis. Dan zien we links van ons wat stof opkomen uit de bomen en de struiken. Wat we daarna zagen was adembenemend en fantastisch. Een grote olifantenkop komt tussen de bomen vandaan. We zien heel langzaam een enorme familie vanuit het bos naar de waterhole toelopen. We proberen te tellen en komen op 24 dieren. Ze beginnen te drinken en badderen. We zitten bij de waterhole, nemen foto's , zijn onder de indruk en genieten. Wat een schouwspel, wat een kracht stralen ze uit. Ze jagen de springbokken en gazelles weg van het water. De zebra s accepteren ze, maar niet te dichtbij. We zitten zeker 1,5 uur te kijken als we ineens uit het bos/struikgewas wederom stof zien opwaaien...........het zal toch niet fluisteren we naar elkaar. Maar zeker wel, er komt heel voorzichtig een twee groep olifanten op het water af gelopen. We verwachten eigenlijk problemen, maar nadat er duidelijk is gemaakt dat iedereen aan zijn eigen kantje blijft met wat heen en weer getrompetter, staan er nu gewoon 36 olifanten voor ons te drinken en te badderen. Ongelooflijk. En wij eerst nog denken dat we niet zoveel geluk hadden. Bofbipsen ! We moeten uiteindelijk toch afscheid nemen van de olifanten. We moeten voor half 6 door de uitgangspoort zijn, anders hebben we een probleem. Met nog 70 kilometer gravel te gaan, stappen we op. We passeren giraffen, olifanten die bijna op de weg staan, gnoes en de reeds vaker geziene zebra 's en verschillende hertsoorten. We rijden tot bijna de uitgang en besluiten omdat de tijd het toe laat dat we toch nog bij het laatste waterhole gaan kijken. Als we er aankomen geloven we onze ogen niet. Ook hier staat een enorme groep olifanten, we schatten een twintig dieren en er komen ook nog 5 giraffen aanlopen. Wat een fantastische dag. We arriveren bij ons verblijf voor de aankomende 2 nachten en wat een weelde. Een prachtig resort, alles is heel en schoon. We gaan straks wat eten en dan morgen nog 1 dag Etosha. We hopen dat die net zo geweldig wordt als vandaag.

Groeten Arie, Han Piet en Carolien

Cor en Marie

Het is volgens ons bijna niet te geloven, zoveel olifanten. Je moet het gezien hebben.... In een woord geweldig en vooral de verhalen. Bedankt allemaal en nog veel plezier.

Sandra

Potverdikkie wat klinkt dat top! Daar gingen jullie voor naar Afrika. Geweldig dat het zo uitpakt vandaag. Olifanten ??? . Wat een feest?