windhoek-tot-windhoek.reismee.nl

Etosha laatste dag

Hallo,

Vandaag onze laatste dag in Etosha. We ontbijten en gaan vroeg op pad. Maar voor we in de auto stappen, gaan we eerst nog even langs het reptielenpark hier op het park. We worden rond geleid door Frans. Frans is niet erg spraakzaam en laat ons de landschildpadden, verschillende enge slangen en een krokodil zien. We bedanken hem en gaan van het park af. We besluiten om langs een minder drukke kant eerst het park te bezoeken. We zien wel wat dieren, maar niet zo heel veel als gisteren. Wordt ook wel moeilijk te toppen hoor, wat een dag was dat. We rijden en genieten van wat we wel zien. Het blijft toch raar om zo tussen de gnoes, zebra 's en springbokken door te rijden. Op de achtergrond de onmetelijke vlakte van de zoutpan van Etosha. Het is al snel warm, tegen de 30 graden. We besluiten terug te rijden naar het drukkere deel van het park en bezoeken daar verschillende waterholes. Sommige zijn compleet droog en bij anderen is er in onze ogen alleen nog prut. Toch zijn er steeds dieren te vinden. We vinden er gelukkig ook nog met water erin, maar worden vandaag niet getrakteerd op een baddersessie als de dag er voor. Hoeft ook niet, staat in ons geheugen. We genieten enorm van het aanbod van dieren. We gaan een ijsje eten bij een resort en daar is een hele grote groep mangoesten op het park aanwezig. Het is grappig om de dieren te zien rond rennen en speuren naar iets te eten. We vertrekken weer naar het volgende waterhole, we worden vandaag wederom getrakteerd op olifanten, giraffen, gnoes, zebra 's, springbok, gemsbok, struisvogels.........maar geen leeuw, geen luipaard en geen cheetah laat zich zien. Maar we voelen ons al verwend met alles wat we de afgelopen weken hebben gezien. Als we door Etosha terug rijden richting de gate naar ons resort, komen we langs een groep olifanten die vlak langs de weg aan het grazen zijn. We stoppen, niet alleen omdat we willen kijken, maar we kunnen niet anders, voor ons staat een auto stil en de auto die daarvoor reed staat schuin op de verkeerde weghelft. Als er een tegenligger aankomt kan deze zijn weg niet vervolgen. Het is ongelooflijk dat de man zo gevaarlijk staat. Als uiteindelijk de tegenligger er langs kan, is deze zo geïrriteerd dat hij de auto voorbij scheurt en ook nog eens luid op de toeter drukt. De olifanten schrikken op en onder luid getrompetter vluchten ze het struikgewas weer in. We zijn alle vier ontdaan van het voorval. We zijn als toerist op visite in het woongebied van deze prachtige dieren, niet te begrijpen dat sommige mensen er met zo n enorm gebrek aan respect mee omgaan. Ondanks dit vervelende incident hebben we weer een geweldige dag achter ons liggen. Het einde van de vakantie is nu serieus in zicht. Morgen hebben we een behoorlijke reisdag voor de boeg. We slapen nog 1 nacht in een hotel 80 kilometer voor Windhoek vanwaar we woensdag einde van de middag weer vertrekken richting Nederland. Toch weet je nooit wat er nog kan gebeuren, voor nu gaan we lekker slapen.

Groeten Arie, Han, Piet en Carolien

Nico

Tot nu toe een mooi verslag van een prachtige vakantie. Veel gezien en beleefd en wij hebben er ook weer fijn van kunnen meegenieten. Maak er nog wat leuks van die laatste twee dagen en een goede reis terug.

Carolien

Dank je wel x

Hannes & Anna

Wat gaan we jullie verhalen missen ,
genoten iedere keer weer van de vertel trant ,
Bedankt allemaal speciaal Carolien ,
Goeie reis terug .

tiny en piet

ik heb erg genoten van je reisverslagen heb de atlas er bij om jullie een beetje te volgen en voor woensdag goede reis het is hier ook warm 30 graden puf puf