windhoek-tot-windhoek.reismee.nl

Heenreis achter de rug !

Hallo allemaal,

Vol goede moed zijn we zondagavond vertrokken richting Schiphol. We hadden deze keer gekozen voor Valet Parking P6, waar je lekker luxe zo in de vertrekhal staat. Alles verliep soepel en omdat het een late vlucht was die pas om 23:00 uur vertrok, was het niet druk. We vloeiden zo door de douane en naar de gate. Het vliegtuig moest even wachten op twee mannen die verlaat waren en we vertrokken. De stoelen met extra been ruimte maakte het een stuk comfortabeler. De eerste vlucht brengt ons naar Luanda in Angola. Dat is ruim 8 uur vliegen. Piet lag al snel heerlijk onderuit in de relax modus, maar de rest kon de slaap minder goed vatten. Hier moeten we toch weer even vermelden dat Han er het ergste aan toe was. Je hebt wel eens een hond die steeds weer opstaat om opnieuw zich neer te leggen in de hoop dat zijn positie beter is. Nou daar lijkt Han haar gedrag op. Het ritselde, kraakte en steeds weer werd het verduisteringsluikje voor het raampje weg geschoven om iedere tien minuten te kunnen zien of het inderdaad nog steeds donker was.........en dan haar gegaap. Als er wereldkampioenschappen voor bestonden, hadden we haar direct opgegeven. Na ruim 8 uur gegaap, gekraak en geritsel hangen we boven de landingsbaan van Luanda (Angola). We zien meteen langs de baan de aan elkaar geplakte krotten staan. Voor ons niet voor te stellen dat er mensen in deze wereld onder die omstandigheden moeten leven, maar het is de realiteit. We zijn alle vier dankbaar dat ons weigje elders heeft gestaan. Vanuit Luanda vertrekken we weer met een heel stel mensen minder richting Windhoek. Deze vlucht duurt een twee uur. We krijgen verse bemanning en vertrekken. Om 12:00 landen we in Windhoek. De heenreis zit erop. We halen de auto op bij Avis en zijn verbaasd dat er geen GPS bij zit. Daar hadden we om een of andere gekke reden automatisch op gerekend. We besluiten te vertrekken en zien wel hoe we dit op gaan lossen. Ze rijden hier links en dat is altijd weer even een ding. Maar het lukt, Piet stuurt ons resoluut weg van het vliegveld. We rijden richting ons eerste Guesthouse in Klein Windhoek, maar zo zonder navigatie valt dat toch niet helemaal mee........Uiteindelijk hebben we directions gevraagd bij een toeristen informatie bureau en komen we dan uiteindelijk toch nog aan bij ons Guesthouse. Om 17:00 uur komt er een mevrouw van de reisorganisatie om ons van informatie te voorzien. We hebben telefonisch met haar besproken dat we geen GPS bij de auto hebben ,maar volgens deze mevrouw moet dit geen enkel probleem zijn. Zij neemt van alle verblijven gedetailleerde maps mee. Nou dan moet het goed komen ! Met onze eerste wrattenzwijnen al weer te hebben gezien, gaan we zo een hapje eten en daarna op tijd ons bed in. Morgen wacht ons weer een nieuwe dag met wellicht nieuwe avonturen.

Tot morgen

Arie, Han, Piet en Carolien

Cor en Marie

Heerlijk zo'n moeder, hopelijk gaat het de andere nachten beter. Wij genieten nu al van jullie belevenissen. Groetjes aan iedereen en groetjes van ons

tiny zwaan

hoi arie ,han,piet en carolien ik heb vanmiddag de verslagen en fotos van marie gekregen wat leuk om het te lezen ik wens jullie nog veel plezier